În cadrul Proiectului Erasmus Generația Z pentru o Europă mai verde, 11 elevi ai Școlii Primare Panda, însoțiți de profesorii Anca Duma și Vlad Revnic, au vizitat Școala „Lucie-Aubrac” din Tour d’Aigues ~ Franța, alături câțiva copii de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Beliș.

Obiectivul general al proiectului a fost dezvoltarea abilităților de comunicare în limba engleză, prin activități nonformale axate pe protecția mediului și activități sportive.

Pe parcursul unei săptămâni, copiii au avut parte de numeroase activități captivante și educative: ● au participat la o vânătoare de comori în castelul din localitate;

● au creat o frescă sub îndrumarea artistului plastic Christian Dubanne;

● au făcut o excursie culturală la Marsilia (vizitând Muzeul MUCEM și Catedrala Notre Dame de la Garde);

● au mers cu bicicletele la Domeniul Dorgonne;

● au participat la ateliere în aer liber despre biodiversitate, protejarea speciilor de plante și animale;

● au luat parte la întreceri și jocuri sportive tradiționale și au cântat în limba engleză.

Această întâlnire a fost o experiență unică care a creat legături strânse de prietenie între copiii din cele două țări, demonstrând că, în ciuda barierelor lingvistice, apartenența la cetățenia europeană este esențială și importantă.

Ce este Erasmus+?

În cadrul programului Erasmus+, există și o componentă numită „Erasmus+ Educație școlară” care sprijină mobilitatea elevilor și a personalului didactic în Europa. Această componentă oferă oportunități pentru elevi și profesori de a participa la schimburi școlare, parteneriate strategice și proiecte de colaborare între școli din diferite țări europene.

Scopul este de a promova înțelegerea interculturală, de a dezvolta abilități și competențe specifice și de a îmbunătăți calitatea educației. Elevii și profesorii pot beneficia de experiențe de învățare și de schimb cultural într-un alt mediu școlar, ceea ce contribuie la dezvoltarea personală și profesională a participanților.

Participarea la programul Erasmus a fost o experiență incredibil de frumoasă. De la momentul în care am ajuns în țara gazdă, am fost întâmpinați cu multă căldură.

Ne bucurăm că pe lângă aspectul cultural, experiența Erasmus a ajutat elevii să-și dezvolte abilitățile lingvistice. Au avut ocazia de a practica limba străină în mod constant și de a-și îmbunătăți nivelul meu de înțelegere și comunicare. De asemenea prin implicarea copiilor la activităţil sociale aceștia au construit prietenii probabil destul de durabile.

În ansamblu, participarea la programul Erasmus a fost o experiență frumoasă și folositoare, o aventură de neuitat. Abia așteptăm să repetăm și în anii următori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *